Sedimenti

Tea Kralj in Monika Slemc Klavžar

Človeški odnos do narave je brez dvoma ena najbolj perečih tematik našega časa. V svetu hitrega ritma vsakdanjega življenja, vse večje odvisnosti od tehnologije in socialnih omrežij ter preobremenjenosti z delom in produktivnostjo, umetnici Tea Kralj in Monika Slemc Klavžar ponovno premišljata naše razumevanje narave in njeno mesto znotraj vizualne umetnosti. Obe slikarki ustvarjata skoraj hiperrealistične podobe, v katerih z izjemno slikarsko dovršenostjo plastita podobe, ki bi lahko nastale tudi kot produkt fotografskega aparata. Navezava na tehnologijo spremlja njuno slikarsko prakso ne le v tematskih vprašanjih in vizualnih asociacijah, temveč tudi v sami tehniki nastanka del, saj obe izvirata iz digitalne podobe, ki jo v sekundarnem planu premikata na slikarsko platno.

Tea Kralj na razstavi predstavlja dve velikoformatni deli, pri katerih s slikarstvom v digitalno podobo vrača organskost in človeško gesto. V obeh predstavljenih delih je v ospredju navidez banalen prizor – travnik, ki ga je opazovala na počitnicah, je zajela v seriji videoposnetkov in njegove subtilne premike v vetru poskušala strniti v slikarski podobi, ki je inherentno nepremična. To je dosegla z drobljenjem podobe na manjše detajlne prizore, v katerih se plastenje in igre zaznave dogajajo na več ravneh – bolj neposredno z več slikarskimi plastmi, ki tvorijo učinek migotanja in premikanja travnih bilk, po drugi strani pa z razkosanjem samega prizora, pri katerem je eno platno sestavljeno iz 42 manjših. Njen način ustvarjanja se referira na to, kako ljudje tvorimo lastne spomine, iz katerih izhaja tudi v svoji lastni praksi. S slikami zamrzne spomin, a ta je nasprotno od fotografske podobe namenoma distorziran, migetajoč in zaznamovan s čutnimi zaznavami nekega trenutka, intimnostjo in vsem, kar spomin dejansko zasidra v našo podzavest. Z vračanjem k slikarstvu in plastenjem večih zamrznjenih prizorov premikov travnika v digitalni podobi zajema organskost in lahkotnost narave, ji vrača njeno sproščenost in nemirnost. 

Tea Kralj

Serija 42

Olje platno, 30 x 20 cm, 2023 

Tea Kralj

dark fall

Olje platno, 140 x 180 cm, 2023 

Tudi Monika Slemc Klavžar se v predstavljenih slikarskih delih ukvarja z motivom narave. V njenih platnih kot protagonisti nastopajo kamni in skale, ki se v zabrisanih kompozicijah znajdejo pod drobnogledom umetnice. V seriji slik manjšega formata z naslovom UNCUT so v ospredju kamni, ki jih je umetnica v svoj fotografski objektiv ujela na naključnih sprehodih. Na zabrisanih ozadjih lebdijo kot dragi kamni, katerih dragocenost je poudarjena s plastjo svetleče glazure, ki jim daje status poveličanih objektov visoke estetske vrednosti. Raziskovanje motiva krajine nadaljuje tudi v večjih platnih, ki se ponašajo z motivom skale, mestoma poraščene z mahom. Te skromne objekte, elemente narave, ki velikokrat ostanejo neopaženi, je odstranila iz njihovega primarnega okolja in jih povzdignila v objekte lepote in zanimanja. Ker nastopajo kot samostojni slikarski subjekti, ki breztežno lebdijo na platnih, so namreč izvzeti iz svojega okolja in odprti za nove interpretacije. Slemc Klavžar s tem prevprašuje estetska pravila upodabljanja narave v slikarstvu, ter preizkuša njihove meje ko se sprašuje, ali je narava vzor za umetnost, ali umetnost določa, kako razumemo naravo.

Umetnici Teo Kralj in Moniko Slemc Klavžar združuje več kot le navezava na tematiki narave in tehnologije. Umetnici povezuje njun odnos do zunanjega sveta, saj izhajata iz ideje, da naravo skoraj pogosteje doživljamo preko tehnoloških ekranov kot neposredno. Komentirata izgubo stika z naravo in občutke odtujenosti, ki jih povzroča sodobna tehnologija. Obenem ju druži tudi njun pristop do dela, saj plastenje podob in njihovo primarno manipulacijo izvajata v digitalnem okolju, šele nato pa ju prenašata na slikarsko platno. Tako se na več različnih ravneh združuje njun pogled na tehnologijo in naravo, obenem pa njuna sproščenost do slikanja in medija slikarstva na splošno. S plastenjem podob in raziskovanjem odnosa med realno in virtualno okolico vsaka na svoj način komentirata našo obsesijo z digitalno podobo ter odmik od realnega doživljanja. Z vračanjem k slikarski gesti poskušata takšnim podobam vrniti njihovo organskost, čustvenost in večnost, gledalce pa obenem sprašujeta o njihovi lastni drži do narave, njenega dojemanja in upodabljanja.

Monika Slemc Klavžar

Images stuck in your head

diptih, olje platno, 100 x 50 cm, 2023 

About me and my work

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla.

Read more